A Gas Gas TXT Racing 2013 a következő lépés a trial szerelmeseinek, hogy minden képességüket megmutathassák.
A trial motorkerékpár-választék Racing verziója fontos újításokat hoz magával. A motorkerékpár súlya az elődjénél kisebb, köszönhetően az új műanyag üzemanyagtartálynak, amely nemcsak könnyebb, de emellett jobban kihasználja a motor környezetében rendelkezésre álló teret. A hűtő keskenyebb, össze- és szétszerelése egyszerűbb, emellett hatékonyabban támogatja a víz áramlását a motor teljesítményének növelése érdekében, anélkül, hogy hűtőképessége csökkenne. A TXT Racing titánium első kipufogója pozitívan járul hozzá a motor működéséhez közepes és magas fordulatszámon.
A motorkerékpár hátsó részén a lengővilla szintén könnyebb lett, az excentrikus bütykök az ütésektől jobban védettek, és az új, elforgásgátlóval ellátott tengely elősegíti a hátsó kerék gyors és egyszerű felszerelését. Az új összekötő rúd a hátsó futómű nagyobb stabilitásához járul hozzá, egyúttal jobb tapadást és gyorsabb kirugózást biztosít. A motorkerékpár tervezésénél a könnyű kezelhetőség és egyszerű karbantartás is szempont volt, a motor karakterisztikájának megváltoztatására például egy könnyen elérhető, integrált kapcsoló ad lehetőséget.
A Racing alkatrészei közül említésre méltó a két különböző konfigurációt lehetővé tevő Reiger Racing lengéscsillapító, a 280 és 300 köbcentis modellekhez a Keihin karburátor, a Renthal kormány és az új tervezésű S3 hengerfej, de kiemelendő még az esztétikai tervezés és az új, rövidebb hűtőkör is. Ezeken a változtatásokon kívül a Racing megörökölte a 2012 Raga Replica legjobb tulajdonságait: a fokozatválasztó tengely gyors szétszerelését biztosító rendszert, az üzemanyagtank szellőztető rendszerét, a lengéscsillapító felső rögzítésénél megerősített vázat, valamint a hátsó lengéscsillapító karok nagyobb védelmét.
A TXT Racing decemberben válik elérhetővé négyféle, 125, 250, 280 és 300 köbcentis
lökettérfogattal.