A bemutatón, amelyen megjelent a katalán márka három pilótája: Laia Sanz, Marc Guasch és Miguel Puertas is, a vadonatúj EC-Raid állt a figyelem középpontjában. A hét Dakart maga mögött tudó Gas Gas csapathoz Miguel Puertas csatlakozott, hogy Guasch és Sanz mellett részt vegyen a világ legkeményebb offroad megmérettetésén.
Laia Sanz egymást követő harmadik győzelméért indul harcba a női kategóriában, Marc Guasch pedig minden képességét megmutathatja egy olyan motorkerékpár kormányánál, amelyet nemcsak az elit pilóták számára fejlesztettek, hanem mindazoknak, akik szeretnék átélni a Dakarhoz hasonló raid kalandot. Az EC-Raid elsősorban súlybalanszával tűnik ki, amely a változatos dél-amerikai terepen könnyű kezelhetőséget és agilitást biztosít, valamint rendelkezik azokkal a jellemzőkkel és azzal a megbízhatósággal, amely az extrém igénybevételt jelentő versenyen elengedhetetlen. A motorkerékpár alapja a Gas Gas EC 450F enduro, amelyet jelentősen átdolgoztak, hogy megbirkózzon a Dakar-rali kihívásaival. Kapott például két oldalsó és egy hátsó üzemanyagtankot, egy formabontó légellenállás-csökkentő burkolatot, egy navigációs rendszert, egy exkluzív kipufogórendszert, egy beépített víztartállyal rendelkező kartervédő lemezt, de ide tartozik még a megerősített alváz és fejcső, valamint a szűrőház, amelyet az ülés első részében helyeztek el, és célja az, hogy a lehető legkevesebb por halmozódjon fel az etapok alatt.
A hivatalos versenyzők számára is versenyképes motorkerékpár kifejlesztésén dolgozó JVO Racing, a Gas Gas technikai osztályának irányításával és az Epsolin Team támogatásával olyan, 25 év tapasztalattal rendelkező csapatot alkot, amely bármely rajongó számára karnyújtásnyi közelségbe szeretné hozni a raid kalandot. Éppen ezért az EC-Raid már 16.500,- euró + ÁFA áron elérhető lesz, amely egy rendkívül versenyképes ár egy olyan motorkerékpárért, amely a jó teljesítmény garanciája a rally raid versenyeken.
LAIA SANZ, Gas Gas versenyző
"Nagyon szeretném kipróbálni a motort, most azonban az enduro világbajnokságra kell koncentrálnunk, amely ezen a hétvégén lesz Franciaországban. De amint annak vége, jó néhány órát szeretnék eltölteni ezen a motoron. Jól néz ki: kicsi, kompakt és az üléspozíciója pont olyan, mint az enduroé. Ebben az évben van két hónapunk felkészülni, nem úgy, mint tavaly. Nagy előny lesz úgy megérkezni a Dakarra, hogy előtte már sokat mentünk az EC-Raid-del."
MARC GUASCH, Gas Gas versenyző
"Remek munkát végeztünk, és sikerült egy olyan motort kifejleszteni, amely amellett, hogy versenyképes, bárki számára elérhető motorozásra, túrázásra, versenyzésre... Ez az év újabb lépést jelent a Gas Gas számára, hogy bemutatkozzon a raid világában. Laia célja idén az ismétlés, és nagy siker lenne bevinni mindhárom motort a célba Santiago de Chilében."
MIGUEL PUERTAS, Gas Gas versenyző
"Számomra ez egy álom, mert bár már sok Dakaron részt vettem amatőr versenyzőként, most egy olyan márka, mint a Gas Gas kért fel arra, hogy legyek tagja a hivatalos csapatuknak, és az, hogy minden emberük támogat engem egyszerűen hihetetlen. A motor fantasztikus! Az esztétikai színvonal összhangban van azokkal a változtatásokkal, amelyeket a Gas Gas az elmúlt években bevezetett. Az üléspozíció nagyon kényelmes, és az a legérdekesebb, hogy míg azelőtt a Dakarhoz csak egy átalakítókészlet állt rendelkezése, ez alkalommal az volt a szándék, hogy egy olyan, kimondottan versenymotort építsenek, amelyet bárki meg tud vásárolni".
SANTI FARO, a Gas Gas sportigazgatója
"Hatalmas öröm számunkra, hogy bemutathatjuk az EC-Raid-et, hiszen ez a motor nemcsak a legkomolyabb aspirációkkal rendelkező hivatalos versenyzőinkre gondolva készült, hanem a többi motoros-ügyfél számára is, akiknek csak a szenvedélye a rali raid és a kalandmotorozás. Ez nem egy átalakított motor horribilis összegért, hanem egy átgondolt, itt, nálunk tervezett és saját know-how felhasználásával legyártott motorkerékpár. Elérhető az amatőr motorosok számára is, akik a hivatalos csapat versenyképességével szeretnék tökéletesíteni képességeiket, mindezt a valósághoz igazított áron, és ebben az értelemben úgy érzem, úttörők vagyunk."