Kereső

Back
2013-04-30

Az új Gas Gas TXT Factory Replica 2013. A legnagyobb név a triál világában.

 

A folyamatos kutatás és innováció eredménye a Gas Gas TXT Factory Replica 2013 megszületése, amely minden kétséget kizáróan a világ legjobb triál motorkerékpárja lesz. A Adam Raga közreműködésével fejlesztett motorkerékpár igazi kuriózum az egyediséget kedvelő triál rajongók számára.

 

Az új Gas Gas TXT Factory Replica 2013 arra hivatott, hogy a Raga Replica 2012 örökségét követve megszerezze az év motorkerékpárja címet. Lehetetlennek tűnt egy ilyen kiváló terméket még jobbá tenni, de a Gas Gas kutatás-fejlesztési csapata – és a velük együttműködő versenyrészleg – munkája nyomán sikerült ezt a lécet is megugrani. A Gas Gas TXT Factory Replica 2013 számos újdonsággal érkezik.

 

A motor környékén említésre méltó a legújabb Racing modellen már bevezetésre került újragondolt hűtő, amely a korábbi, nagyobb méretű változatokhoz (Behr) képest jobb hűtést biztosít. A kisebb méret ellenére a változtatás a motor optimálisabb működését teszi lehetővé.

Másik újítás az újratervezett szűrőház. A Gas Gas hivatalos versenycsapatának tapasztalatát felhasználva a szűrőház terjedelmesebb elülső részt kapott, elősegítve ezzel a belépő levegő áramlását. A új design részét képezi még egy belső borítás, amelynek célja a szűrő védelme az esetlegesen a szűrőházba jutó víz ellen. A belső borítás tervezésekor szempont volt a könnyű kezelhetőség, ezért ugyanazzal a kulccsal nyílik, mint a szűrőház fedele. A változtatásokból kifolyólag megtörtént az összes motortípus gyújtástérképének felülvizsgálata és utánállítása is. Az új Gas Gas TXT Factory Replica modellek Keihin karburátorral és Kokusan komplett gyújtórendszerrel vannak felszerelve.

Könnyebb és stabilabb

A kerekek környékére áttérve a legszembetűnőbb újdonság az új első felfüggesztés. Az új formájú, súrlódáscsökkentő bevonattal ellátott alumínium Tech első villák súlya 700 grammal csökkent, miközben megmaradt a tavalyi acélcsövek által biztosított stabilitás és kezelhetőség. A könnyű felfüggesztés irányvonalát követve a hármas összekapcsoló elemek néhány ponton szintén módosítva lettek, hozzájárulva ezzel a súly további csökkentéséhez.

 

A hátsó részen a Reiger lengéscsillapító ment át változtatáson, amely lehetővé teszi a be- és kirugózás, valamint a rugó előterhelés állítását. Az olajtartály alacsonyabb állásba került, távolabb a kipufogó hőjétől, ami jobb teljesítményt és kezelhetőséget biztosít annak köszönhetően, hogy a hőmérséklet stabil marad.

A kisebb súlyú új lengővilla lehetőséget ad a láncfeszítők belső felszerelésére. Ez a design a Racing modellen az előző szezon óta használatban van, de a Factory Replica esetében maga a láncfeszítő is továbbfeljesztésre került, és nagyobb védettséget élvez a felvágódó kövek ellen.