A Factory Replica modellekben helyet kaptak a Gas Gas versenyrészlegének legújabb fejlesztései. A versenyzők számára azonban nemcsak a folyamatos újítások teszik lehetővé a maximális teljesítmény elérését a versenypályán, hanem az általuk az Enduro, valamint a Superenduro Világbajnokságon – amelynek jelenlegi junior világbajnoka Danny McCanney – használt kiváló minőségű alkatrészek is. A Factory Replicát a világbajnokság hívta életre azért, hogy minden enduro rajongó az élmény részese lehessen.
Az új Factory Replica modellen bevezetett technikai fejlesztések közül különösen kiemelkedő az új hengerfej, amelynek előkompresszióját a tekintélyes műszaki szakértő, Pere Ibañez tervezte, aki 2011 óta felelős a gyári versenymotorok előállításáért.
Uralom alatt tartott erő
Az előző modellek esetében a változtatások főként a vázat érintették. Csökkent a súly, jobb lett a kormányszög, az alumínium segédváz, a himbarendszer újragondolása pedig nagyobb stabilitást és jobb hajtást eredményezett. Ezzel szemben a 2013-as szezonra az új Gas Gas Factory Racing modellek által kínált főbb újítások középontjában inkább a versenytényezők – a tengelykapcsoló, a felfüggesztés és a teljesítménygörbe – erősítése áll.
A Gas Gas EC család modelljeinek motorja nemrégiben már megújult, így most a Racing Factory esetében csak néhány apróság került e téren bevezetésre, például a piros, eloxált S3 hengerfej, amelynek minden fordulatszámtartományban több erőt biztosító külön betétjét Pere Ibañez tervezte. Az új modellcsalád másik újdonsága a Rekluse kuplung szett. A Gas Gas számára fejlesz tett kuplung kosár és kuplung dekni a Rekluse cég munkája, amelynek eredménye egy jobban modulálható, hosszabb élettartamú kuplung mérsékeltebb visszarúgó hatással és csúszással. A Keihin karburátor és az FMF kipufogódob a legigényesebb motorosok számára is garanciát jelent.
'Full racing' felfüggesztés és alkatrészek
Keréktájon különösen az első felfüggesztés tökéletesítését érdemes megemlíteni, ahol az előző Replica modelltől eltérően egy Marzocchi villát találunk. Ennek finomra hangolásában mutatták a versenycsapat hivatalos versenyzői a legnagyobb lelkesedést. A villa 48 mm átmérőjű, súrlódáscsökkentő bevonattal ellátott krómozott acél, túlnyomásos partonnal, állítható előterheléssel, valamint ki- és berugózással. A hátsó lengéscsillapításról egy Öhlins TTX44 gondoskodik, amelyenek széthúzódása, összenyomódása, valamint előterhelése szintén állítható, emellett pedig a CSC vázstabilitás-szabályozási rendszer nyújt nagyobb stabilitást az egész hátsó kerékfelfüggesztés számára.
A Renthal Twin Wall kormány az elismert márka kézvédőjét is viseli, a markolatokat pedig a Pro-Grip neve fémjelzi. A fék összeállításában Nissin első-hátsó főfékhengerek és Galfer Wave féktárcsák kaptak helyet. A Factory Replica Metzeler Six Days Extreme gumiabroncsokkal és Takasago Excel felnikkel szerelt kerekei szintén kiváló minőségűek.
Végezetül meg kell még említeni a Polisport műanyag karosszériaelemei mellett azt a tényt, hogy a Factory Racing modellek szériatartozékként tartalmazzák ugyanazt a dekorációt, amely a Gas Gas Factory Pons Team versenyzőinek motorkerékpárjain látható.
A Gas Gas Factory Racing modelljei májustól elérhetők 250 és 300 cm3-es változatban, a Gas Gas jól bevált kétütemű motorjával. A modell hivatalos bemutatójára az Enduro Világbajnokság spanyolországi fordulóján kerül sor Puerto Lumbrerasban (Murcia).