Kereső

Back
2018-09-26

Interjú Marc Colomerrel - „Nagyon pozitívan értékeljük a szezont, de nem fogunk itt megállni”

A GasGas Trial Factory csapat menedzsere értékeli a csapat szezonját és elégedett, de a további fejlődést tartja szem előtt.

Bár még nem fejeződött be a nemzeti triál bajnokság, Marc Colomer pozitívan értékeli a GasGas Trial Factory csapat szerepét a TrialGP-n és az X-Trial Világbajnokságon. Jaime Busto megszerezte a GasGas első győzelmét teremben, Jeroni Fajardo pedig második lett a szabadtéri bajnokságon egy olyan versenysorozat során, ahol ők ketten 10 dobogós helyet szereztek összesen. Mindemellett a GasGas csapat menedzsere nem feledkezett meg a másik fontos projektről sem: a GasGas TXE elektromos motorja, melyet Loris Gubian vezetett győzelemre a TrialE-n, miután előtte már Colomer is megszerezte ezt a címet 2017-ben.

 

Jeroni Fajardo és Jaime Busto a második és a negyedik helyet szerezték meg a TrialGP Világbajnokságon. Hogyan értékeled a szabadtéri szezont?

„Összességében jó volt. Az volt a célunk, hogy a két versenyzőnk, mindig dobogós helyet szerezzen, hogy a top pozíciók közelében lehessünk a bajnokság végén, amit aztán sikerült is elérnünk Jeroni második helyezésével. Jaime-val kapcsolatban nagyon elégedett vagyok, de nem csak az elért eredmény miatt, hanem az egész szezon alatti jó teljesítménye miatt.”

 

Ez volt Jeroni első szezonja miután visszatért a GasGas-hoz. Mit gondolsz a teljesítményéről?

„Jeroni már régen vissza akart térni a GasGas-hoz, mivel itt kezdte meg a felkészülését a versenyzésre és nagyon jó emlékei voltak erről az időszakról. Ő maga ismerte be, hogy azért kellett visszatérnie, mert a GasGas motor és felszerelés az, ami az ő számára működik. Ez volt a célunk az ő leszerződtetésével: hogy megadjuk neki ezt a lehetőséget.”

 

De ez volt Jaime első éve is a GasGas Trial Factory csapatban. Mit gondolsz, hogy ment neki?

„Jaime egy nagyon fiatal versenyző és ez egy új szituáció volt a számára. A motorcsere egyáltalán nem okozott neki problémát. A szezon kezdete óta nagyon jó eredményei voltak, ami azt jelenti, hogy gyorsan alkalmazkodott. Sok magas szintű versenyzővel találkozott, mint Toni Bou, Adam Raga vagy maga Jeroni. Ez a három versenyző bőven a többiek felett teljesített, ennek ellenére bár a negyedik helyen végzett, az utolsó nap előtt csak 4 ponttal volt lemaradva a második pozíciótól. Ahogy az előbb említettem, az egész szezonbeli teljesítményével meg vagyunk elégedve. Ő egy 20 éves versenyző, az egyetlen dolga, hogy fejlődjön, és mi megpróbálunk segíteni neki ebben.”

 

A GasGas versenyzői a versenyek több mint felében dobogón álltak, és 2 győzelmet, 3 második helyet és 5 harmadik helyet szereztek. Számítottál ezekre az eredményekre?

„Az az igazság, hogy bizakodó voltam és igen, számítottam ilyen jó eredményekre. A célunk az volt, hogy versenyről versenyre fent legyünk a dobogón, és Belgiumon és Anglián kívül ezt mindenhol el is értük.”

 

Mit gondolsz, melyik volt a GasGas Trial Factory csapat legjobb pillanata ebben a szezonban?

„A két győzelem Japánban különleges pillanat volt a csapat számára. Ez a verseny mindig nehezebb, mert nem állnak rendelkezésünkre ugyanazok a források, mint egy Európában megrendezett verseny esetén. Ez a dupla győzelem nagy magabiztosságot adott nekünk, mert tudtuk, hogy 10000km-re a gyártól is versenyképesek lehetünk. Ráadásul ez volt Busto karrierjének első győzelme és Fajardo számára is 9 éve az első.”

 

Min lehetne még javítani?
„Volt néhány verseny, ahol nyerhettünk volna, de aztán mégse sikerült. Ezért azt gondoljuk, hogy a jövőben ez majd sikerülhet. Nagyon pozitívan értékeljük a szezont, de nem állunk meg itt; a fő rövid távú célunk, hogy még feljebb jussunk és több győzelmet szerezzünk. Ez azt jelenti, hogy jobban fel kell készülnünk, tanulnunk kell abból, ami nem működött a szezon alatt és megtartani, ami igen.”

 

Idén Loris Gubian újra megnyerte a TrialE címet, amit tavaly te nyertél Lourdesben. Ezzel elérte a csúcspontját egy folyamat, amiben nagy részed volt. Hogy érezted magad, amikor sikerült?

„Loris [Gubian] TrialE győzelmével még elégedettebb voltam idén, mint az enyémmel, mert sokkal keményebb ellenfeleink voltak. A Yamaha úgy indult neki a versenynek, hogy meg akarja nyerni a bajnokságot. Mi más nézőpontból közelítettük meg: felkészítettük a motort és segítettünk Lorisnak is a felkészülésben. Nagyon elégedett vagyok az elvégzett munkával, főleg, mivel az első verseny kicsit komplikáltra sikerült számunkra és nem voltunk képesek győzni. De a második versenyen sikerült, ráadásul egy nagyon erős rivális ellen. Azok voltak a szezon legjobb pillanatai.

A célunk most, hogy tovább fejlődjünk, és még versenyképesebbé tegyük a motort, és megmutassuk, hogy bár a TrialE még mindig a jövő, de már egy sokkal közelebbi jövő. A tény, hogy nagy motor gyártók is jelen vannak, megerősít minket abban, hogy az elképzeléseink nem voltak rosszak. Még mindig mi vagyunk a csapat, akit meg kell verni és tovább kell dolgoznunk azért, hogy ezen az úton tudjunk tovább menni.”